Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2008

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ

ΤΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΡΟΥΧΑ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑ ΚΑΙ ... ΑΛΛΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΓΟΝΕΙΣ
Αγαπητοί γονείς,
Για τη δραματική κατάσταση των σχολειών μας και για το χαμηλό επίπεδο της παρεχόμενης παιδείας υπάρχει μια τάση να ενοχοποιείται ο «άχρηστος εκπαιδευτικός». Για την έλλειψη σχολικών μονάδων και βιβλίων, για την έλλειψη εκπαιδευτικών και τη μείωση των δαπανών για την παιδεία κάθε χρόνο δε μιλάει κανείς. Οι ιθύνοντες θεωρούν ότι αν μετατρέψουν τους εκπαιδευτικούς σε αποδιοπομπαίους τράγους και παίξουν τη φτηνή επικοινωνιακή πολιτική τους στις πλάτες των παιδιών και των γονιών τους θα μεταφέρουν τις ευθύνες αλλού και θα αποσωβήσουν με αυτό τον τρόπο τις δικές τους. Στην προσπάθεια του Υπουργείου να περάσει καθημερινά μηνύματα «περί ανικανότητας» των εκπαιδευτικών και δη των αδιόριστων θεωρούμε ότι ήρθε η ώρα να ακουστεί και η δική μας πλευρά. Οι μύθοι που τόσα χρόνια έχουν δημιουργηθεί για να «ρίχνουν στάχτη στα μάτια» των γονιών και να επιρρίπτουν τις ευθύνες οπουδήποτε αλλού εκτός αυτών που είναι πραγματικά υπεύθυνοι χρησιμοποιούνται για να περνούν αυτοί καλά και αυτοί καλύτερα. Το παραμύθι τους λοιπόν ξεκινά.....
ΜΥΘΟΣ 1ος: « δεν είναι ανάγκη να διορίσουμε όλους τους αδιόριστους εκπαιδευτικούς. Άλλωστε δουλεύουν και στον ιδιωτικό τομέα .»
Η αλήθεια είναι ότι ο φυσικός χώρος του εκπαιδευτικού είναι το δημόσιο σχολείο. Γι’ αυτό σπούδασε και γι’ αυτό εκπαιδεύτηκε. Το δυναμικό του και η μόρφωσή του είναι προσανατολισμένα στη δημόσια εκπαίδευση. Ο εκπαιδευτικός ασκεί λειτούργημα και όχι επάγγελμα. Τα φροντιστήρια κανονικά δεν έπρεπε να υπάρχουν. Υπάρχουν γιατί συμφέρει το κράτος και όχι τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς ή τα παιδιά. Αν το κράτος φρόντιζε να προσλαμβάνει εκπαιδευτικούς όπως πρέπει, αν φρόντιζε για ένα σχολείο προσαρμοσμένο στις ανάγκες του μαθητή και όχι ένα σχολείο εξεταστικό κάτεργο δε θα υπήρχε η ανάγκη να υπάρχουν φροντιστήρια. Η παραπαιδεία πλήττει τη σύγχρονη ελληνική οικογένεια και τον εκπαιδευτικό. Και φυσικά αν δεν υπάρχουν κενά στα σχολεία, τότε γιατί φτάνουν Χριστούγεννα και ακόμη δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί στις τάξεις; Γιατί δεν υπάρχουν τάξεις υποστήριξης των μαθητών και ολοήμερα γυμνάσια; Γιατί έχουμε το μεγαλύτερο αριθμό μαθητών ανά τμήμα από τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες; Γιατί να υπάρχουν ωρομίσθιοι, κακοπληρωμένοι και ανασφάλιστοι εκπαιδευτικοί που θα απολύονται κάθε χρόνο και θα διδάσκουν υπό την πίεση της επαγγελματικής και οικονομικής ανασφάλειας; Γιατί όλα τα κενά δεν καλύπτονται από μόνιμους διορισμούς;
Μύθος 2ος: « οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί είναι εκτός σχολείου γιατί είναι άχρηστοι αφού δεν έχουν περάσει το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ »
Η αλήθεια είναι ότι οι θέσεις που προκηρύσσει το ΑΣΕΠ δίνουν τη δυνατότητα μόνο σε ένα μικρό ποσοστό εκπαιδευτικών να διοριστεί στα σχολεία (π.χ. στο φετινό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ θα πάρουν σε δυο χρονιές 480 φιλολόγους ενώ οι αιτήσεις θα ξεπεράσουν τις 20.000!!!!!!!). Οι υπόλοιποι μη διοριστέοι συνάδελφοι είναι αυτοί που κάθε χρόνο δουλεύοντας στα φροντιστήρια περνούν χιλιάδες παιδιά στα πανεπιστήμια. Είναι αυτοί που εσείς οι ίδιοι τους θεωρείτε επιτυχημένους επαγγελματίες με το να τους εμπιστεύεστε τα παιδιά σας σε ιδιαίτερα και φροντιστήρια, που κάθε χρόνο προσφέρουν έργο και μόρφωση στον ιδιαίτερα ανταγωνιστικό χώρο των φροντιστηρίων και των ιδιαιτέρων. Και τελικά σε τι εξεταζόμαστε στο διαγωνισμό; Οι ερωτήσεις τύπου τηλεπαιχνίδι «Ποιος θέλει να γίνει εκατομμυριούχος» δεν αποδεικνύουν ότι είσαι ούτε καλύτερος ούτε χειρότερος εκπαιδευτικός από έναν άλλον. Καλύτερος παπαγάλος, ίσως. Όμως, έναν τέτοιο εκπαιδευτικό θέλετε για τα παιδιά σας; Να εξετάζεται σε ερωτήσεις εγκυκλοπαιδικών γνώσεων ή σε ερωτήσεις παιδαγωγικών θεμάτων οι οποίες ακόμη επιστημονικά διερευνώνται και για τις οποίες οι επιστημονικές και πανεπιστημιακές κοινότητες έχουν εκφράσει τις αντιρρήσεις τους για την αντιπροσωπευτικότητα, την ορθότητα και την εγκυρότητά τους; Άλλωστε κάποιες ενέργειες που έχουν γίνει δείχνουν ότι τα γραπτά των εξεταζομένων είναι σχεδόν απείραχτα, οι διορθωτές άγνωστοι ως προς το όνομα και την ιδιότητα, οι οδηγίες διόρθωσης γενικές και χωρίς ιδιαίτερες κατευθυντήριες γραμμές, ενώ το περιεχόμενο των ερωτήσεων είναι εκτός σχολικής πραγματικότητας και .... άντε να βρεις το δίκιο σου.
ΜΥΘΟΣ 3ος: « τουλάχιστον τώρα δε γίνονται αδικίες και το ΑΣΕΠ εξασφαλίζει ότι θα διοριστούν οι καλύτεροι. »
Η αλήθεια είναι ότι έχουν βρεθεί άλλες τρύπες για το διορισμό των ημετέρων. Η Σιβιτανίδειος, τα εκκλησιαστικά λύκεια, τα αθλητικά και η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη δε γίνονται μέσω του ενιαίου πίνακα προσλήψεων, αλλά από το «παράθυρο». Άρα κάποιοι είναι πιο ίσοι από τους άλλους και για μια φορά αποδεικνύεται ότι ... ο βασιλιάς είναι γυμνός και αρνείται επίμονα να κοιταχτεί στον καθρέφτη του.
ΜΥΘΟΣ 4ος: «τουλάχιστον δίνουμε τη δυνατότητα σε κάποιους να δουλέψουν ως ωρομίσθιοι σε δημόσιο σχολείο για να αποκτήσουν εμπειρία και μόρια και κάποια στιγμή να διοριστούν »
Η αλήθεια είναι ότι ο ωρομίσθιος εκπαιδευτικός δεν μπορεί να εργαστεί πάνω από 11 ώρες την εβδομάδα, άρα στην καλύτερη περίπτωση και χωρίς να χαθεί καμία διδακτική ώρα θα δουλέψει 44 ώρες το μήνα, άρα 308 ευρώ το μήνα, ενώ δεν μπορεί να αποκτήσει το κατώτατο όριο ενσήμων για να ασφαλιστεί, ούτε να πάρει επίδομα ανεργίας όταν απολυθεί. Για να διοριστεί δε μέσω προϋπηρεσίας θα περάσει σε κάποιες ειδικότητες καμιά δεκαετία. Στις αργίες, εορτές, καταλήψεις και γενικά αν χαθεί η ώρα του μαθήματος του ακόμη και αν δεν είναι δική του υπαιτιότητα δεν πληρώνεται. Τις περισσότερες φορές ο ωρομίσθιος συνάδελφος αναγκάζεται να εργαστεί σε σχολείο πολύ μακριά από τον τόπο διαμονής του και πληρώνοντας και από την τσέπη του, ενώ με τη νέα Υπουργική Απόφαση δεν έχει δικαίωμα να συμπληρώσει τα 308 ευρώ του μισθού του με άλλη εργασία σε φροντιστήριο ή ιδιωτικό σχολείο γιατί υπάρχει ασυμβίβαστο. Προφανώς το υπουργείο ή θεωρεί ότι μπορεί μια οικογένεια να ζήσει με 308 ευρώ ή προωθεί τη μαύρη εργασία στα φροντιστήρια, αφού πολλοί εκπαιδευτικοί μη μπορώντας να τα βγάλουν πέρα θα αναγκαστούν να δουλέψουν σε παράνομο εργασιακό καθεστώς (χωρίς ένσημα, ασφάλιση και με ωρομίσθιο κατώτερο του βασικού).
Όσο λοιπόν και αν τους αρέσει να παρουσιάζουν τη δική τους εικόνα για την κατάσταση στο χώρο της αδιοριστίας η αλήθεια είναι ότι ΔΕΝ υπάρχει πολιτική βούληση και διάθεση για πραγματική χρηματοδότηση της παιδείας. Και ενώ θεωρούν πιο σημαντικό τα χρήματα του ελληνικού λαού να πάνε στους «φτωχούληδες» τραπεζίτες θεωρούν ασήμαντο να διατεθούν κάποια κονδύλια για βελτίωση της παρεχόμενης παιδείας. Κατά τα άλλα, ας είστε καλά εσείς γονείς γιατί πληρώνετε τα ιδιωτικά σχολεία, φροντιστήρια και ιδιαίτερα των παιδιών σας και έτσι βγάζετε από πάνω τους την ευθύνη για να προσφέρουν πραγματικά εκπαιδευτικές παροχές. Βολεύονται με αυτή την κατάσταση γιατί γι’ αυτούς τα παιδιά είναι απλοί ονομαστικοί κατάλογοι, ενώ εμείς είμαστε όλη την ημέρα με τα παιδιά και βιώνουμε τις ανάγκες τους, τα όνειρά τους και τις ελπίδες τους. Από ό,τι φαίνεται ο βασιλιάς είναι γυμνός, το γνωρίζει και κρύβεται από τον καθρέφτη του. Ας τον φέρουμε, λοιπόν, εμείς ενώπιον του καθρέφτη του και ... ενώπιον των ευθυνών του.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
adioristia@frremail.gr, syllogosadioristwnekpaideytikwn.blogspot.com
 
Copyright 2009 Π.Ε.Α.Ε.. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan