Δευτέρα 23 Μαρτίου 2009

6 ΑΣΕΠ ΑΡΚΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΦΕΡΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ;;

Αγαπητέ συνάδελφε, αδιόριστε, ωρομίσθιε, αναπληρωτή…,

Αυτή η χρονιά βαδίζει προς το τέλος της . Ολοι θα κληθούμε να κάνουμε τον απολογισμό μας. Φέτος ήταν μια χρονιά που διεξάχθηκε -ένας ακόμη- διαγωνισμός του ΑΣΕΠ. Ενας ΑΣΕΠ όπου από τους 70.000 περίπου υποψήφιους που περάσαν από τα εξεταστικά κέντρα διάφορα σαββατοκύριακα θα διοριστούν περίπου οι 4.000. Οι υπόλοιποι δεν είμαστε ικανοί εκπαιδευτικοί, όπως λένε. Τι κι αν μας έδωσαν πτυχίο εκπαιδευτικού, τι κι αν οι ίδιοι έχουν προσλάβει κάποιους από εμάς ως ωρομίσθιους ή αναπληρωτές, τι κι αν οι μαθητές μας στα ιδιαίτερα και στα φροντιστήρια μας εμπιστεύονται λόγω της δουλειά μας…οι 4ωρες εξετάσεις είναι πιο αξιόπιστες!!! Πιο αξιόπιστες βέβαια μόνο σε σχέση με τη μονιμοποίησή μας. Κενά, λένε, δεν υπάρχουν, αλλά για τα επόμενα 2 χρόνια εξήγγειλαν 11.000 προσλήψεις ωρομίσθιων και αναπληρωτών, ενώ βρισκόμαστε λίγο πριν το τέλος της σχολικής χρονιάς και ακόμα καλούν κόσμο σε πρωινή ωρομισθία. Λεφτά, λένε, δεν έχουν, αλλά 28δις έδωσαν στις τράπεζες.
Και φέτος, γίναμε πρωταγωνιστές στο ίδιο παιχνίδι: Ηρθαμε αντιμέτωποι με μια υπέρογκη ύλη, κληθηκαμε να παραιτηθούμε από τις δουλειές μας και φυσικά επειδή οι περισσότεροι δεν μπορούμε να το κάνουμε, εξαντληθήκαμε σωματικά και ψυχολογικά. Οι δε διαφημίσεις των παράνομων φροντιστηρίων κατέκλυσαν τα ΜΜΕ με υποσχέσεις για σίγουρους διορισμούς και κανείς δε λέει κάτι. Απαξιώνεται το πτυχίο μας για διορισμούς – ψίχουλα.
Για ποιο λόγο γίνονται, όμως, όλα αυτά; Πρόκειται για ζήτημα άγνοιας ή απλής ανοργανωσιάς; Η πραγματικότητα άλλα δείχνει. Ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ θεσμοθετήθηκε ως σύστημα πρόσληψης, αλλά αποδείχτηκε ότι πρόκειται για ένα σύστημα απόρριψης. Την πολιτική της αδιοριστίας που εδώ και χρόνια εφαρμόζουν όλες οι κυβερνήσεις θέλησαν να τη χρεώσουν στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Το ότι είμαστε αδιόριστοι είναι ευθύνη δική μας, αφού δε γράφουμε καλά στις εξετάσεις τους, τις εξετάσεις της παπαγαλίας και της ανούσιας αποστήθισης, τις εξετάσεις που δεν ξέρουμε ποιος διορθώνει τι. Επιπλέον, είμαστε αντιμέτωποι με το παγκόσμιο φαινόμενο του να είμαστε επιτυχόντες, αλλά τελικά και πάλι αδιόριστοι. Και τι να την κάνει κανείς την επιτυχία; Η απάντηση εύκολη…ελπίδες για μια θέση στην ελαστική εργασία. Βιογραφικά στις δευτεροβάθμιες για λίγες ώρες πρόσθετης διδακτικής στήριξης, που ποτέ δεν ξέρουμε τα κριτήρια με τα οποία προσλαμβάνεται ή απορρίπτεται κανείς, ενώ τα δεδουλευμένα, τα 7ευρώ την ώρα δηλαδή, τα πληρωνόμαστε όποτε εκείνοι αποφασίσουν. Και όσοι είναι τυχεροί, μπορεί να κάνουν και καμιά ώρα σε πρωινή ζώνη. Και πάλι μέχρι 11 γιατί υποτίθεται πως καλύπτουν έκτακτες ανάγκες. Όλα τα στοιχεία, όμως, δείχνουν ότι πάγια τακτική του ΥΠΕΠΘ τα τελευταία χρόνια είναι να «σπάει» τα κενά των μόνιμων διορισμών και να τα μοιράζει σε δύο και τρεις ωρομίσθιους. Γιατί; Γιατί η ελαστική εργασία κοστίζει λιγότερο, ενώ ο εκπαιδευτικός παραμένει πάντα όμηρος την επικείμενης απόλυσης, του κινδύνου της μη επαναπρόσληψης…

Αγαπητέ συνάδελφε, αδιόριστε ωρομίσθιε, αναπληρωτή

Η κατάσταση δεν πάει άλλο! Δεν πάει άλλο, όμως και η επιλογή του ατομικού δρόμου, της ατομικής διαπραγμάτευσης, που το μόνο που έχει ως αποτέλεσμα είναι τη διαιώνιση αυτής της κατάστασης και την περαιτέρω χειροτέρευσή της. Η Πανελλήνια Ένωση Αδιόριστων Εκπαιδευτικών είναι ένας σύλλογος για όλους τους αδιόριστους, ωρομίσθιους και αναπληρωτές συναδέλφους που δε συμφωνούν με τη λογική της υποταγής στο ΥΠΕΠΘ και ξέρουν ότι η συλλογική αντίδραση και ο αγώνας θα μας φέρει όλους σε ένα καλύτερο παρόν και μέλλον. Οι κινήσεις και διεκδικήσεις της ΠΕΑΕ μέχρι στιγμής έχουν κατοχυρώσει σημαντικές νίκες για τον κλάδο. Με επιστολή που κατατέθηκε στο ΑΣΕΠ, με διαμαρτυρία που πραγματοποιήθηκε έξω από τα γραφεία του και σε συνάντηση με εκπροσώπους του κατάφερε και εξασφάλισε την εξαίρεση του κλάδου των εκπαιδευτικών από το test δεξιοτήτων ως προϋπόθεση για το διορισμό στο δημόσιο σχολείο. Επιπλέον, για πρώτη φορά - με αίτημα που διατυπώθηκε από την Ένωση - οι υποψήφιοι στο διαγωνισμό κατάφεραν μαζικά πλέον από τον προηγούμενο διαγωνισμό να βλέπουν τα διορθωμένα τους γραπτά. Με παρέμβαση των μελών της ΠΕΑΕ σε κατά τόπους δευτεροβάθμιες ελέγχθηκαν οι πίνακες που δημιουργήθηκαν για την ΠΔΣ και διορθώθηκαν, όπου ήταν αυτό εφικτό, με πρόταση κατάταξης των εκπαιδευτικών με βάση το έτος λήψης πτυχίου. Έντονες ήταν οι διαμαρτυρίες προς το Υπουργείο για την καθυστέρηση αποπληρωμής συναδέλφων ωρομισθίων και αναπληρωτών. Υπήρξε άμεση παρέμβαση της Ένωσης σχετικά με τη ρύθμιση για τη μονιμοποίηση των συναδέλφων με προϋπηρεσία, εκδήλωση αντίθεσης στη ρύθμιση για το 24μηνο με προϋπόθεση την επιτυχία στο διαγωνισμό με το σκεπτικό ότι πρόκειται για μία ρύθμιση που απλά διαπραγματεύτηκε την αναδιανομή των ήδη ελάχιστων διορισμών και έχει ως στόχο την περαιτέρω διάσπασης του κλάδου. Στάλθηκαν έγγραφα προς το ΥΠΕΠΘ, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και το ΑΣΕΠ για την έγκαιρη ανακοίνωση της ύλης, κάτι το οποίο και έγινε τουλάχιστον σε σύγκριση με προηγούμενες χρονιές. Υπήρξε άμεση καταγγελία και συνάντηση με το ΥΠΕΠΘ σχετικά με τη διαρροή και την αύξηση της ύλης της ΠΕ02 και κερδίσαμε τη μείωση αυτής, τουλάχιστον σε σύγκριση με την ύλη που αρχικά είχε διαρρεύσει. Υπήρξε άμεση αντίδραση για την αύξηση της ύλης και τη διάσπαση της ΠΕ04. Μετά την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης για την ΠΔΣ, τη μείωση του ωρομισθίου και την κατοχύρωση του «ασυμβίβαστου» η Π.Ε.Α.Ε. αντέδρασε εγγράφως προς το ΥΠΕΠΘ, ενώ σε επαφή με την ΟΛΜΕ και τα σωματεία καθηγητών στα φροντιστήρια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη εκδόθηκαν καταγγελτικές αποφάσεις. Αποτέλεσμα αυτού ήταν κάποιες Δευτεροβάθμιες να δηλώσουν πως δε θα εφαρμόσουν την Υ.Α.

Συνάδελφοι,
Ας μην περιμένουμε άλλα δυο χρόνια… Ας παλέψουμε μαζί για το μέλλον που μας αξιζει!!

Επικοινώνησε μαζί μας… Γίνε μέλος στο σωματείο σου !

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
 Μόνιμους, μαζικούς διορισμούς στο δημόσιο σχολείο με μόνη προϋπόθεση το πτυχίο και με βάση το έτος λήψης πτυχίου και την προϋπηρεσία. Άμεση μονιμοποίηση των αναπληρωτών συναδέλφων. Όχι στο test δεξιοτήτων και την προσωπική συνέντευξη.
 Κατάργηση των ελαστικών μορφών εργασίας, της ωρομισθίας και της αναπλήρωσης. Οι αναπληρωτές συνάδελφοι οφείλουν να καλύπτουν θέσεις έκτακτων αναγκών (π.χ. εκπαιδευτικές άδειες, άδειες κύησης) και όχι θέσεις μονίμων. Όχι στο «σπάσιμο» των κενών και την αντικατάσταση των μόνιμων διορισμών από προσλήψεις ωρομισθίων. Η Π.Δ.Σ. οφείλει να έχει ρόλο βοηθητικό, να ξεκινά από την αρχή της χρονιάς με εκπαιδευτικούς που προσλαμβάνονται από ενιαίο πίνακα του ΥΠΕΠΘ και όχι μέσω των διευθύνσεων εκπαίδευσης και των διευθυντών. Άρση της Υπουργικής Απόφασης για το «ασυμβίβαστο» των ωρομισθίων. Αύξηση των αποδοχών
 Καμία αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης. Να αρθεί άμεσα η ρύθμιση που ορίζει ότι αυξάνονται από 50 σε 100 τα ημερομίσθια που απαιτούνται για να έχει ο εργαζόμενος υγειονομική περίθαλψη στο ΙΚΑ και αφήνει χιλιάδες ωρομίσθιους συναδέλφους χωρίς περίθαλψη.
Σχετικά με το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ
 Πλήρη πρόσβαση των υποψηφίων εκπαιδευτικών στα γραπτά τους και αναγνώριση του δικαιώματος της αναβαθμολόγησης. Δημοσίευση των οδηγιών διόρθωσης των γραπτών για όλα τα γνωστικά αντικείμενα.
 Άμεση ανακοίνωση της ύλης και της ημερομηνίας διεξαγωγής του διαγωνισμού. Ύλη συγκεκριμένη μέσα από τα σχολικά βιβλία.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

…Παράρτημα Χανίων

parartima_xaniwn@yahoo.gr syllogosadioristwnekpaideytikwn.blogspot.com
τηλ. επικοινωνίας: 6946047058
 
Copyright 2009 Π.Ε.Α.Ε.. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan