Τετάρτη 16 Ιουνίου 2010

ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΕΣ ΠΟΡΕΙΕΣ 16 ΚΑΙ 23 ΙΟΥΝΙΟΥ, 7Μ.Μ. ΣΤΗΝ ΠΛ. ΚΛΑΥΘΜΩΝΟΣ (6.30μ.μ. προσυγκέντρωση στα Προπύλαια)

Η νέα σχολική χρονιά τελειώνει… Οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί παραμένουν απλήρωτοι, η συντριπτική πλειοψηφία αυτών και κάποιοι αναπληρωτές δε θα πάρουν ταμείο ανεργίας, χιλιάδες αδιόριστοι εκπαιδευτικοί βλέπουν τους κόπους τόσων χρόνων και τα πτυχία τους να καταργούνται, ενώ τα κενά στα σχολεία δεν καλύφθηκαν ποτέ. … Όλη τη χρονιά η Υπουργός της λέσχης Βίλντεμπεργκ απέδειξε πώς αντιλαμβάνεται το διάλογο: διαρκές κρυφτούλι, οπλισμένοι μπράβοι σε κάθε δημόσια εκδήλωση της εκπαιδευτικής κοινότητας, όργιο συκοφαντιών και ψεμάτων και κωφεύοντας σε κάθε αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος. Το Υπουργείου Διάλυσης της Παιδείας πουλάει φύκια για μεταξωτές κορδέλες και μέσω των ΜΜΕ με περίσσιο θράσος συνεχίζει να υποστηρίζει ότι έχουμε πληρωθεί, συνεχίζει να μιλάει για υπεράριθμους εκπαιδευτικούς, συνεχίζει να εκδίδει νόμους και πιλοτικά προγράμματα για την αξιολόγηση, το ολοήμερο δημοτικό, την επιμόρφωση, την κάλυψη των κενών, τις συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών
800 ολοήμερα δημοτικά: Εν μία νυκτί το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να εφαρμόσει το πρόγραμμα των 800 ολοημέρων αγνοώντας τις αντιδράσεις των συλλόγων διδασκόντων και των γονιών. Προσπαθώντας να φανεί «καλό» προς την εκπαιδευτική κοινότητα αποφάσισε την εισαγωγή νέων γνωστικών αντικειμένων στο δημοτικό και τη διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας του σχολείου. Όμως, νέοι διορισμοί δεν πρόκειται να γίνουν, αφού οι ανάγκες θα καλυφθούν με συμπληρώσεις από τη δευτεροβάθμια και με υπερωρίες των εκπαιδευτικών του σχολείου, ενώ δε θα υπάρξει η παραμικρή επιπλέον χρηματοδότηση. Ταυτόχρονα, το 7ωρο για παιδιά δημοτικού και η ουσιαστική κατάργηση της δυνατότητας του παιδιού να προετοιμάζεται για την επόμενη μέρα μέσα στο σχολείο διαμορφώνουν εξοντωτικούς ρυθμούς φοίτησης στο σχολείο.
Αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας: Παρακάμπτοντας και πάλι το Υπουργείο τις ισχυρές αντιδράσεις των εκπαιδευτικών φαίνεται να προσπαθεί να εφαρμόσει πλέον και την αξιολόγηση ως πιλοτικό πρόγραμμα σε κάποια σχολεία. Το επιχείρημα βελτίωσης του σχολείου και του εκπαιδευτικού μέσω της αξιολόγησης μόνο ως εμπαιγμός μπορεί να ληφθεί. Αν αξιολογείται θετικά εκείνος ο εκπαιδευτικός που όλη μέρα βρίσκεται με το βιβλίο ύλης στα χέρια, εκείνος που ως στόχο έχει να υπηρετήσει το σχολείο εξεταστικό κάτεργο, εκείνος που είναι ο βασικός φορέας εμπέδωσης όσων το Υπουργείο θέλει, εκείνος που δεν αντιδρά, δε διαμαρτύρεται, δεν απεργεί με το πρόσχημα να μη χαθεί διδακτική ώρα, εκείνος που αναλαμβάνει και χρεώνεται όλες τις ευθύνες του κράτους για την έλλειψη υποδομών, την κακή επίδοση των μαθητών, τη μαθητική διαρροή κ.λπ. τότε σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να δεχτούμε την αξιολόγηση. Άλλωστε είναι ξεκάθαρο ότι αυτή λειτουργεί με τιμωρητικό χαρακτήρα όταν επηρεάζει τις χρηματοδοτήσεις των σχολείων, αλλά και το καθεστώς εργασία των εκπαιδευτικών (βλ. δόκιμος εκπαιδευτικός). Η διεθνής πείρα από την εφαρμογή της αξιολόγησης είναι εξαιρετικά διδακτική: παντού και πάντα το κυρίαρχο κριτήριο είναι η απλή συνεπαγωγή: καλές επιδόσεις των μαθητών στις εξετάσεις = καλός εκπαιδευτικός, μέτριες ή αρνητικές επιδόσεις = κακός εκπαιδευτικός, με συνακόλουθη κατηγοριοποίηση των σχολείων σε "καλά" (που αμείβονται πλουσιοπάροχα) και "κακά" (που κλείνουν ή απλώς φυτοζωούν με ελάχιστους πόρους). Με αυτόν τον απλό μαθηματικό τρόπο το σύνολο των παραμέτρων που διαμορφώνει καθοριστικά
τις εξεταστικές επιδόσεις κάθε παιδιού (ευρύτερο οικονομικό, κοινωνικό, πολιτισμικό περιβάλλον – άλλο Κολωνάκι και Κηφισιά και άλλο ελληνική επαρχία και πλατεία Βάθη), τα βιβλία και τον τρόπο διδασκαλίας, καθώς και την υλικοτεχνική υποδομή (άλλο το πειραματικό της Σκουφά και άλλο τα λυόμενα του Καματερού) εξαφανίζεται. Έτσι εφευρίσκεται ως μοναδικός αποδιοπομπαίος τράγος ο εκπαιδευτικός, μοναδικός ένοχος για την τεράστια σχολική διαρροή και αποτυχία, που πρέπει ή να γίνει ταχυδακτυλουργός ή να απολυθεί. Μόνο που δεν
είμαστε τα γενναία Χόμπιτ εναντίον του Σάρουμαν της Ε.Ε. και του Δ.Ν.Τ καταπίνοντας τους μύθους περί αξιολόγησης.
30άρια τμήματα, συγχωνεύσεις σχολείων: Ήδη το Υπουργείο μέσω διευθυντών και προϊσταμένων έχει μπει σε έναν αγώνα δρόμου, προκειμένου να εκμηδενίσει τον αριθμό διορισμών. Τα τμήματα υπολογίζονται με βάση τους 30μαθητές ανά τάξη, σχολεία κλείνουν εξαιτίας του Καλλικράτη ακόμα και στα αστικά κέντρα και το σχολείο πραγματικά έχει αρχίζει να φαίνεται όπως στις παλιές φωτογραφίες των παππούδων μας σε τάξεις υπερπλήρεις με έναν δάσκαλο να προσπαθεί να κάνει τα πάντα σε όλους.
Εφαρμογή του αναπληρωτή μειωμένου ωραρίου: Αναπληρωτής μειωμένου ωραρίου =ωρομίσθιος αυξημένων υποχρεώσεων. Με το καρότο του δώρου Χριστουγέννων και Πάσχα το Υπουργείο προσπαθεί να φορτώσει επιπλέον υποχρεώσεις σε εκπαιδευτικούς ελαστικά εργαζόμενους, οι οποίοι στην πραγματικότητα θα έχουν τα καθήκοντα ενός μόνιμου, αλλά θα πληρώνονται πολύ λιγότερα και φυσικά τίποτα δε θα τους εξασφαλίζει ότι θα επαναπροσλαμβάνονταν κάθε χρονιά. Επιπλέον, ενόψει έκδοσης και των αιτήσεων πρέπει να γίνει ξεκάθαρο το εξής: η άρνηση ανάληψης θέσης ως αναπληρωτής μειωμένου ωραρίου έχει τις ίδιες ακριβώς επιπτώσεις με την ανάληψη θέσης ως αναπληρωτής πλήρους ωραρίου δηλαδή αποκλεισμός 2 χρόνων από τον πίνακα. Δεδομένου, όμως, ότι το κατώτατο ωράριο ενός αναπληρωτή μειωμένου ωραρίου είναι 5 ώρες, καταλαβαίνουμε ότι πολλοί θα κληθούν να καλύψουν 5 ώρες σε σχολεία απομακρυσμένα από τον τόπο κατοικίας τους στα οποία και δε θα μπορεί κανείς να ανταπεξέλθει οικονομικά. Έτσι θα δοθεί άλλοθι στο Υπουργείο να λέει ότι δε φέρει ευθύνες εκείνο, αλλά οι εκπαιδευτικοί δε θέλουν να πάνε στα σχολεία. Η σχολική χρονιά τελειώνει, αλλά το καλοκαίρι που έρχεται θα είναι θερμό και ο Σεπτέμβρης θερμότερος ακόμα. Για όλους εμάς, τους αδιόριστους, ωρομίσθιους, αναπληρωτές εκπαιδευτικούς με ταυτότητα και ονοματεπώνυμο, που μας θέλουν απλή μεταβλητή στις στατιστικές της ανεργίας, ένας δρόμος υπάρχει: του διαρκή αγώνα, μαζικού και ανυποχώρητου, κάνοντας τα ατομικά άγχη μας και αγωνίες μας συλλογικούς αγώνες. Ή τον αγώνα για τη νίκη θα μοιραστούμε ή την παραίτηση και την ήττα. Στο χέρι μας είναι!
Διεκδικούμε- Απαιτούμε:
-Απόσυρση του αντιεκπαιδευτικού νόμου
-Μόνιμους μαζικούς διορισμούς στο δημόσιο σχολείο. Κατάργηση των ελαστικών μορφών εργασίας (ωρομίσθιοι, αναπληρωτές)-Καμία εφαρμογή του αναπληρωτή μειωμένου ωραρίου.
-Άμεση αποπληρωμή των δεδουλευμένων-Πλήρη ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα σε όλους. Επίδομα ανεργίας για όλους τους απολυμένους χωρίς περιορισμούς και προϋποθέσεις. Αύξηση των αποδοχών
-Όχι στην εφαρμογή του προγράμματος για τα 800 ολοήμερα
-Όχι στην αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου
-Όχι στην εφαρμογή της αξιολόγησης και του Π.Π.Δ.Ε. Επιμόρφωση για όλους τους εκπαιδευτικούς μετά τον διορισμό τους με εκπαιδευτική άδεια και πλήρη μισθολογικά και ασφαλιστικά δικαιώματα.
-Όχι στα 30αρια τμήματα και τη συγχώνευση σχολείων. 15 μαθητές ανά τμήμα σε νηπιαγωγείο, πρώτη και δευτέρα δημοτικού, 20 μαθητές ανά τάξη για τις υπόλοιπες τάξεις του δημοτικού, 20 μαθητές ανά τάξη στο γυμνάσιο και το λύκειο και 10 μαθητές ανά τάξη στα εργαστήρια


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
 
Copyright 2009 Π.Ε.Α.Ε.. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan