Τετάρτη, 4 Ιουνίου 2008

ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΠΕΑΕ ΠΡΟΣ ΥΠΕΠΘ ΓΙΑ ΠΕ04

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΔΙΟΙΡΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Τ.Θ. 3785, Τ.Κ.10210
adioiristia@freemail.gr


Αθήνα, 05/06/08
Α.Π.:18


Προς:
 Υπουργό Παιδείας, κ. Στυλιανίδη
 Υφυπουργό Παιδείας, κ. Λυκουρέντζο
 Διευθυντή Γενικής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Διοίκησης,
κ. Κουτρομάνο
 Υπεύθυνο Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για την ύλη του ΑΣΕΠ Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κ. Φουτούχο



Η ανακοίνωση της ύλης του διαγωνισμού των εκπαιδευτικών στις 29/05/08 επιβεβαίωσε για άλλη μια φορά τον πρόχειρο τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζεται ο κλάδος της ΠΕ04, καθώς οι όροι με τους οποίους εξεταζόμαστε σε κάθε διαγωνισμό είναι διαφορετικοί.
Συγκεκριμένα, από τη διατύπωση της ύλης δε γίνεται σαφές σε ποια και πόσα συνεξεταζόμενα μαθήματα θα κληθούν να διαγωνιστούν οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί της ΠΕ04. Στον προηγούμενο διαγωνισμό του 2006, όπου η εξέταση γινόταν σε 2 μαθήματα (το βασικό και το συνεξεταζόμενο για κάθε ειδικότητα) η διατύπωση της ύλης των συνεξεταζόμενων μαθημάτων ήταν ως εξής:

Α2. ΦΥΣΙΚΗ (Ως συνεξεταζόμενο μάθημα βασικών γνώσεων για τις ειδικότητες ΠΕ04.02 Χημικών και ΠΕ04.04 Γεωλόγων του κλάδου ΠΕ04).
Β2. ΧΗΜΕΙΑ (Ως συνεξεταζόμενο μάθημα βασικών γνώσεων για τις ειδικότητες ΠΕ04.01 Φυσικών και ΠΕ04.03 Βιολόγων του κλάδου ΠΕ04).
ενώ στη φετινή ύλη αντίστοιχα η διατύπωση έχει ως εξής:
Α2. ΦΥΣΙΚΗ (Ως συνεξεταζόμενο μάθημα βασικών γνώσεων για τις υπόλοιπες, πλην Φυσικών, ειδικότητες του κλάδου ΠΕ04).
Β2. ΧΗΜΕΙΑ (Ως συνεξεταζόμενο μάθημα βασικών γνώσεων για τις υπόλοιπες, πλην Χημικών, ειδικότητες του κλάδου ΠΕ04)
Γ2. ΒΙΟΛΟΓΙΑ (Ως συνεξεταζόμενο μάθημα βασικών γνώσεων για τις υπόλοιπες, πλην Βιολόγων, ειδικότητες του κλάδου ΠΕ04).
Δ2. ΓΕΩΛΟΓΙΑ-ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ (Ως συνεξεταζόμενο μάθημα βασικών γνώσεων για τις υπόλοιπες, πλην Γεωλόγων, ειδικότητες του κλάδου ΠΕ04)
Η διατύπωση αυτή είναι ασαφής και επιδέχεται πολλές αναγνώσεις, όπως το ότι φέτος οι υποψήφιοι της ΠΕ04 θα εξεταστούν σε ένα βασικό μάθημα ειδικότητας και 3 συνεξεταζόμενα!!!! Κάτι τέτοιο είναι τουλάχιστον απαράδεκτο και δημιουργεί σοβαρά προβλήματα σε όλους τους υποψήφιους της ΠΕ04
Ζητούμε τη σαφή τοποθέτηση όλων των αρμόδιων φορέων τόσο ως προς το πλήθος των μαθημάτων όσο και ως προς τον τρόπο με τον οποίο θα προκηρυχθούν οι θέσεις. Ο κλάδος της ΠΕ04 δε θα ανεχτεί άλλη αλλαγή στον τρόπο εξέτασης και διορισμού. Απαιτούμε να διατηρηθεί το καθεστώς διεξαγωγής του διαγωνισμού στο επίπεδο της ύλης, όπως και στον προηγούμενο διαγωνισμό του 2006 (με 1 συνεξεταζόμενο μάθημα ανά ειδικότητα). Σχετικά με την προκήρυξη των θέσεων εμμένουμε στην πάγια θέση μας για την ενιαιότητα της ΠΕ04, άρα και στην ενιαία προκήρυξη των θέσεων για τον κλάδο λαμβάνοντας υπόψη και τα προβλήματα που δημιούργησε η διάσπαση του κλάδου στον υπολογισμό των κενών, των μεταθέσεων και των τοποθετήσεων στο δημόσιο σχολείο.
Ζητάμε από όλους τους αρμόδιους φορείς τον προσδιορισμό της ύλης μέσα από τα σχολικά εγχειρίδια. Προτείνουμε τα σχολικά εγχειρίδια ακριβώς επειδή είναι το βασικό υλικό που χρησιμοποιείται σήμερα στο δημόσιο σχολείο, γιατί εξασφαλίζουν στους υποψήφιους τη δυνατότητα να δίνουν επί ίσοις όροις χωρίς φυσικά να πρέπει να προβούν σε ένα δυσβάσταχτο για αδιόριστους εκπαιδευτικούς κόστος, προκειμένου να προμηθευτούν εκ νέου τα βιβλία κάποιας προτεινόμενης βιβλιογραφίας, ενώ εξασφαλίζουν τη δυνατότητα στην επιτροπή θεμάτων να μπορεί να έχει ένα συγκεκριμένο υλικό από όπου ορίζει θέματα και στους διορθωτές να διορθώνουν τα γραπτά.
Παρακαλούμε να λάβετε σοβαρά υπόψη σας τις παραπάνω παρατηρήσεις και προσδοκούμε στην άμεση απάντησή σας.



ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
 
Copyright 2009 Π.Ε.Α.Ε.. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan