Σε αντίστοιχο πνεύμα με την αίτηση πρόσληψης αναπληρωτών και
ωρομίσθιων εκπαιδευτικών στη γενική εκπαίδευση κινείται και η εγκύκλιος για την
πρόσληψη εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή. Παρόλα αυτά συνεχίζονται ευτράπελα
που προϋπήρχαν. Θα τα αναφέρουμε για άλλη μια φορά, αν και καταντά μονότονο,
παρόλα αυτά πιστεύουμε ότι έστω και με τη μορφή καταγγελίας έχει σημασία να
αναφέρονται.
·
Διαβάζοντας
κανείς τα απαιτούμενα προσόντα αντιλαμβάνεται την τεράστια έλλειψη ενός ενιαίου δημόσιου και δωρεάν φορέα επιμόρφωσης των
εκπαιδευτικών που θέλουν να δουλέψουν στην ειδική αγωγή. Με εξαίρεση τα δύο
προπτυχιακά, πανεπιστημιακά τμήματα οι γνώσεις των εκπαιδευτικών επαφίενται
στον χρόνο και στο χρήμα που μπόρεσαν οι ίδιοι να ξοδέψουν για ένα διδακτορικό,
ένα μεταπτυχιακό, ένα σεμινάριο… Ακόμα και η απαίτηση για επάρκεια στη
νοηματική γλώσσα και τη γραφή Braille,
αν και αναγκαία, σχετίζεται για άλλη μια φορά με τα ιδιωτικά κέντρα που μπόρεσε
ο κάθε εκπαιδευτικός να πληρώσει… Και φυσικά οι εκπαιδευτικοί των λεγόμενων
τεχνικών ειδικοτήτων που μπορεί να έχουν δουλέψει για χρόνια στην ειδική αγωγή,
βλέποντας για άλλη μια φορά την προϋπόθεση της ΑΣΠΑΙΤΕ, μόνο να γελάσουν
ειρωνικά μπορούν. Γιατί ενώ έχουν την προϋπηρεσία και τους τίτλους σπουδών της
ειδικής αγωγής μπαίνει ως προϋπόθεση ένα επιπλέον προσόν το οποίο όχι μόνο δε
σχετίζεται άμεσα με την ειδική αγωγή, αλλά είναι κλειστό πρόγραμμα με ελάχιστες
θέσεις…
·
«Καθίσταται
σαφές ότι ενδεχόμενη ενεργοποίηση των αναφερομένων στο παρόν κεφάλαιο
δυνατοτήτων περί τροποποίησης των προσωπικών στοιχείων και της αίτησης
αναπληρωτή ή μη
ενεργοποίηση των δυνατοτήτων περί ανάκλησης/απενεργοποίησης της αίτησης, εφόσον
οδηγήσει σε πρόσληψη/αναβάθμιση του υποψηφίου, συνοδεύεται από τις κατά
περίπτωση προβλεπόμενες κυρώσεις μη ανάληψης υπηρεσίας ή παραίτησης.».
Επαναλαμβάνεται η ίδια τιμωρητική τακτική απέναντι στον αναπληρωτή εκπαιδευτικό
με τον 2ετή αποκλεισμό κ.ο.κ. Παρόλα
αυτά αναρωτιόμαστε αν φέτος θα τηρηθεί από πλευράς Υπουργείου το γράμμα του
νόμου και οι προσλήψεις στην ειδική αγωγή προηγηθούν των προσλήψεων της
γενικής.
·
Στη δε εγκύκλιο επαναλαμβάνεται ότι η προϋπηρεσία
των εκπαιδευτικών της ειδικής αγωγής υπολογίζεται και καταγράφεται στους
πίνακες της ειδικής αγωγής. Ποιος θυμάται άραγε την τελευταία μας συνάντηση με
τον κ. Αλεβίζο, ο οποίος αρχικά το δήλωσε και μετά απειλούσε θεούς και δαίμονες
στα τηλέφωνα για τη δημοσιοποίηση του από πλευράς μας;(αυτά παθαίνει όποιος
είχε μάθει στις κατ’ ιδίαν κουβεντούλες). Παρόλα
αυτά ακόμα δε μας έχει δοθεί μία πειστική απάντηση γιατί αυτό να συμβαίνει μόνο
στην ειδική αγωγή και όχι και στη γενική; Όχι ότι από μόνο του κάνει τη διαφορά
–οι διορισμοί και οι προσλήψεις ορίζουν το πεδίο πάντα– αλλά πιθανόν να ήταν
μία αρχή…
Μετά πλέον και τις σαφείς προθέσεις του Υπουργείου για 200
διορισμούς για το προσεχές έτος αναρωτιέται κανείς αν η εργασία στο δημόσιο
σχολείο αποτελεί πια μία ελπίδα χωρίς αντίκρισμα…
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ
ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ