Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2007

alfavita.gr: Αδιαφάνεια στις προσλήψεις για πρόσθετη διδακτική στήριξη

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ οι διαδικασίες πρόσληψης των καθηγητών που διδάσκουν στην πρόσθετη διδακτική στήριξη είναι αδιαφανείς.


της Φιλομήλα Δημολαΐδου

Αδιαφανείς, σύμφωνα με καταγγελίες, είναι οι διαδικασίες πρόσληψης των καθηγητών που διδάσκουν στην πρόσθετη διδακτική στήριξη, αφού πλέον όλες οι αποφάσεις λαμβάνονται από ένα πρόσωπο, τον διευθυντή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Οι καθηγητές επιδίδονται σε αγώνα δρόμου, για να αποκτήσουν προϋπηρεσία μέσα από τη συμμετοχή τους στα προγράμματα, προκειμένου να τη χρησιμοποιήσουν για μόνιμο διορισμό. Χαρακτηριστικό της κατάστασης είναι το εξής περιστατικό: Φιλόλογος από την Κατερίνη αφήνει την οικογένειά της και μεταναστεύει στις Κυκλάδες, για να εργαστεί στην πρόσθετη διδακτική στήριξη.
"Πρόκειται, ουσιαστικά, για αγορά προϋπηρεσίας. Οι καθηγητές θέλουν να εργαστούν για να αποκτήσουν προϋπηρεσία και όχι χρήματα, τα οποία ως γνωστόν λαμβάνουν με μεγάλη καθυστέρηση", σχολίασε ο φιλόλογος Δημήτρης Πιτσιάβας.
Την άποψη αυτή συμμερίζεται και η φιλόλογος Σ.Κ., η οποία επικοινώνησε με την εφημερίδα, για να δηλώσει την αγανάκτηση και την απογοήτευσή της. "Στα λύκεια υπάρχει η πρόσθετη, την οποία κυνηγάμε όλοι σαν τρελοί, για να αποκτήσουμε προϋπηρεσία. Αν θα μας δώσουν ώρες ή όχι εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από τον προϊστάμενο και φυσικά από τους βουλευτές που τον επηρεάζουν. Το αποτέλεσμα είναι να δίνουν ώρες σε άτομα που μόλις πήραν πτυχίο και αφήνουν εκτός άτομα που μπορεί να είναι και 40 χρόνων", κατήγγειλε η καθηγήτρια.
Ουσιαστικά, όπως αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί, ο τρόπος πρόσληψης επαφίεται στην κρίση του διευθυντή, καθώς ο νόμος δεν ορίζει συγκεκριμένα κριτήρια. "Είναι απαράδεκτο. Χρειάζεται σαφές νομικό πλαίσιο, το οποίο θα ορίζει συγκεκριμένα μοριοδοτούμενα αντικειμενικά κριτήρια. Επίσης, οι προσλήψεις θα πρέπει να γίνονται από πολυπρόσωπη επιτροπή, στην οποία θα συμμετέχουν ακόμη και μαθητές", τόνισε ο κ. Πιτσιάβας.
Αντίθετος με την αλλαγή του τρόπου πρόσληψης των καθηγητών της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης (ΠΔΣ) τάσσεται ο διευθυντής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης Γιώργος Κωνσταντινίδης. "Αν καθιερωθεί αξιολογικός πίνακας, τότε η πρόσθετη δεν θα λειτουργήσει ποτέ. Πολλά τμήματα ΠΔΣ κλείνουν, γιατί οι μαθητές μειώνονται σταδιακά, γεγονός που αποδίδεται στους καθηγητές. Εμείς συμβουλευόμαστε και τις προτάσεις αξιολογητών, κατά πόσο κάποιος εκπαιδευτικός μπορεί να ανταποκριθεί στα μαθήματα", αναφέρει ο κ. Κωνσταντινίδης. Στην ερώτηση, εάν με αυτόν τον τρόπο υπάρχουν αδικίες, ο διευθυντής απαντά: "Αλάνθαστος είναι μόνο ο Θεός. Αδικίες μπορεί να γίνονται, όμως δεν είναι εσκεμμένες και φροντίζουμε να τις διορθώνουμε".

ΠΡΟΤΑΣΗ ΟΛΜΕ
Για το θέμα των προσλήψεων των ωρομισθίων εκπαιδευτικών στα προγράμματα της ΠΔΣ η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) έχει κατά καιρούς επισημάνει πως "ο τρόπος με τον οποίο αυτές γίνονται, με απόφαση του διευθυντή εκπαίδευσης σε κάθε νομό, χωρίς συγκεκριμένα κριτήρια, θέτει τους νέους συναδέλφους μας υπό το καθεστώς μιας ιδιότυπης ομηρίας. Αντί λοιπόν της αδιαφάνειας και της ευνοιοκρατίας, είναι ανάγκη άμεσα να καθιερωθεί ένα αντικειμενικό σύστημα προσλήψεων στην ΠΔΣ, πολύ περισσότερο που η σχετική προϋπηρεσία υπολογίζεται τόσο για την πρόσληψη αναπληρωτών όσο και για το μόνιμο διορισμό των εκπαιδευτικών". Στο πλαίσιο αυτό προτείνει να δημιουργηθεί πίνακας εκπαιδευτικών που επιθυμούν να εργαστούν στην ΠΔΣ ανά διεύθυνση εκπαίδευσης με βάση τη συνολική προϋπηρεσία που έχουν οι υποψήφιοι στον πίνακα αναπληρωτών και να ακολουθεί πίνακας με βάση την ημερομηνία λήψης πτυχίου. Οι προσλήψεις να γίνονται από κάθε διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υποχρεωτικά και μόνο από αυτούς τους πίνακες, οι οποίοι να δημοσιοποιούνται σε κάθε διεύθυνση αλλά και στο Διαδίκτυο.

Πηγή ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, Δεκ 06, 2007
 
Copyright 2009 Π.Ε.Α.Ε.. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan