Τρίτη, 22 Ιανουαρίου 2008

Πρόγραμμα-«μαμούθ» για την αξιολόγηση των 91 νέων σχολικών βιβλίων

Πρόγραμμα-«μαμούθ» για την αξιολόγηση των 91 νέων σχολικών βιβλίων που διδάσκονται σε δημοτικά και γυμνάσια προωθεί το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, το οποίο θα στείλει την άνοιξη 65.000 ερωτηματολόγια στα σχολεία για να απαντηθούν από εκπαιδευτικούς, σχολικούς συμβούλους και μαθητές. Κάθε βιβλίο θα συνοδεύεται από ένα πόρισμα, ενώ δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο απόσυρσης κάποιου εγχειριδίου, εφόσον προηγηθεί σχετική τεκμηρίωση.

Ο πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, Δημήτρης Βλάχος, περιέγραψε το μεγάλο εγχείρημα που ετοιμάζεται, προκειμένου να καταγραφούν οι απόψεις της εκπαιδευτικής και μαθητικής κοινότητας για τα νέα διδακτικά πακέτα. Τα 91 σχολικά βιβλία, που εισήχθησαν την περσινή σχολική χρονιά (2006-2007) και τη φετινή (2007-2008) στα δημοτικά και γυμνάσια, στηρίζονται στα νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών. O στόχος, κατά την εκπόνησή τους, ήταν η ενιαία διάταξη της ύλης από τάξη σε τάξη και από βαθμίδα σε βαθμίδα, η επικαιροποίηση των περιεχομένων μάθησης και η αξιοποίηση των σύγχρονων μεθοδολογικών προσεγγίσεων.

Στην παρούσα φάση, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο σχεδιάζει την αξιολόγηση των 91 νέων βιβλίων, η οποία θα αρχίσει μέσα στην άνοιξη, πιθανότατα το Μάρτιο ή τον Απρίλιο. «Υπολογίζεται ότι θα σταλούν περίπου 65.000 ερωτηματολόγια σε εκπαιδευτικούς, σχολικούς συμβούλους και μαθητές», επισήμανε ο κ. Βλάχος, σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Αγγελιοφόρος, τονίζοντας ότι θα επιστραφούν συμπληρωμένα πριν από το καλοκαίρι. Ειδικά για τη δυνατότητα που παρέχεται στους μαθητές να «βαθμολογήσουν» τα νέα εγχειρίδια, ο κ. Βλάχος εξήγησε πως «εμείς θέλουμε να ξέρουμε τι λένε τα παιδιά για τα βιβλία που τους δίνουμε».

Oι αρμόδιοι κατέληξαν στην επιλογή της συγκεκριμένης περιόδου για την εφαρμογή του προγράμματος αξιολόγησης, συνυπολογίζοντας πως θα έπρεπε να προλάβουν οι δάσκαλοι και οι μαθητές να διδάξουν και να διδαχτούν τα βιβλία, που μοιράστηκαν τον περασμένο Σεπτέμβριο.

«Μετά τη συγκέντρωση των ερωτηματολογίων, θα γίνει μία επεξεργασία των απαντήσεων, ώστε να διαπιστωθεί πού βρίσκεται κάθε βιβλίο και τι πληροφορία έρχεται από την εκπαιδευτική κοινότητα. Η πληροφορία αυτή θα μας οδηγήσει σε σκέψεις και αποφάσεις», ανέφερε ο πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Κάθε εγχειρίδιο θα συνοδεύεται ουσιαστικά από ένα πόρισμα και θα ληφθούν αποφάσεις για την ανάγκη ή μη, διορθώσεων και παρεμβάσεων. Μάλιστα, δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο απόσυρσης κάποιου βιβλίου, εφόσον τεκμηριώνεται ότι υπάρχουν σοβαρά προβλήματα. «O καθένας έχει τις απόψεις του, οι οποίες είναι σεβαστές, αλλά για να λάβει κανείς τόσο σοβαρές αποφάσεις πρέπει να έχει συνολική εικόνα για το τι συμβαίνει», υποστήριξε ο κ. Βλάχος.

Πηγή: ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ
 
Copyright 2009 Π.Ε.Α.Ε.. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan