Εδώ και χρόνια ο χώρος της Ειδικής Αγωγής οδηγείται στην απαξίωση και τη διάλυση. Η Ειδική Αγωγή λειτουργεί ως μαζικό πείραμα, προθάλαμος όλων των αναδιαρθρώσεων τόσο στο εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών όσο και στις δομές και τον τρόπο διδασκαλίας των μαθητών. Η υποχρηματοδότηση, η έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής, η έλλειψη προσωπικού και κυρίως η έλλειψη ενός εκπαιδευτικού προγράμματος με βάση τις ανάγκες των μαθητών είναι χαρακτηριστικά της κατάστασης που επικρατεί στην ειδική αγωγή. Η μαθητική διαρροή στην ειδική αγωγή είναι τεράστια, ενώ χιλιάδες γονείς αναγκάζονται να βάζουν πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη.
Τα τελευταία χρόνια δε το Υπουργείο Παιδείας έχει στήσει μία τεράστια μπίζνα με ιδιωτικούς φορείς σχετικά με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της ειδικής αγωγής, την ίδια στιγμή που αδιαφορεί για την επιμόρφωσή τους από δημόσιο φορέα, κλείνει τα διδασκαλεία, αγνοεί πλήρως τις ανάγκες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Και φυσικά οι μόνιμοι διορισμοί έχουν εκλείψει με αποτέλεσμα οι ανάγκες της ειδικής αγωγής να κουκουλώνονται με ελαστικά εργαζόμενους εκπαιδευτικούς, που ακόμα και απλήρωτοι 2 και 3 μήνες καλούνται να κάνουν τα πάντα. Τα λάθη του Υπουργείου, όμως, σαφώς και δεν συμβαίνουν εξαιτίας κακών χειρισμών ή άγνοιας. Είναι πασιφανές ότι η υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου, η ιδιωτική πρωτοβουλία, η πολιτική του «διαίρει και βασίλευε» είναι πρώτιστοι στόχοι. Αναγνωρίζουμε, λοιπόν, την αγωνία των γονιών για τα παιδιά τους, αλλά σε καμία περίπτωση δε θα κάνουμε το χατίρι στο Υπουργείο να ρίξουμε τις ευθύνες ο ένας στον άλλον, αφήνοντας στο απυρόβλητο τον πραγματικό ένοχο. Ούτε η ΕΔΕ ούτε η απομάκρυνση συναδέλφων είναι η λύση. Ας μην ξεχνάμε δε ότι η συνάδελφος, Βασιλική Γκίκα, είναι αναπληρώτρια, άλλη μία ελαστικά εργαζόμενη εκπαιδευτικός, εύκολη λεία… Ας παλέψουμε όλοι μαζί, εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές, για δημόσια, δωρεάν εκπαίδευση αντίστοιχη των αναγκών των μαθητών και της κοινωνίας.
Στεκόμαστε αλληλέγγυοι στη συναδέλφισσα και ζητάμε να σταματήσει η δίωξη της και η ΕΔΕ εναντίον της. Ζητάμε επίσης να παραμείνει στο σχολείο που τοποθετήθηκε και να μην απομακρυνθεί χωρίς τη θέληση της.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ