Δευτέρα, 10 Σεπτεμβρίου 2012

Για την πρώτη φάση προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών



Η αγωνία μερικών χιλιάδων αδιόριστων εκπαιδευτικών έληξε(;;;;), καθώς δημοσιεύτηκε η πρώτη φάση πρόσληψης αναπληρωτών για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το Υπουργείο μετά την επιτυχία του να ικανοποιήσει την Τρόικα και το ΔΝΤ με τους μηδενικούς διορισμούς συνεχίζει ακάθεκτο με τους αναπληρωτές, έχοντας εξασφαλίσει πιστώσεις μόλις 88.000 «ανθρωπομηνών», μειωμένες κατά το 1/3 σε σχέση με πέρσι, ανάλογες 12.574 αναπληρωτών επτάμηνης σύμβασης. Με την  ά φάση πρόσληψης αναπληρωτών το Υπουργείο εξάντλησε περίπου τα μισά λεφτά των πιστώσεων!
4.841 αναπληρωτές κλήθηκαν αν και ενδιαφέρον έχει να δούμε πόσοι τελικά θα παρουσιαστούν ( συνηθίσαμε πέρσι τις ανακλήσεις). Ο φόβος της ανεργίας οδήγησε για άλλη μια φορά πολλούς από εμάς να τικάρουμε το περιβόητο κουτάκι κι άλλους εξαιτίας του πενιχρού μισθού έναντι των τεράστιων εξόδων μιας μετοίκησης, να «επιλέγουμε» την ανεργία και να ελπίζουμε σε μια δεύτερη ή τρίτη φάση, κοντά στα σπίτια μας… Άλλωστε ο τιμωρητικός διετής αποκλεισμός που ισχύει ακόμα δεν αφήνει και πολλά περιθώρια για πισωγυρίσματα.
Για άλλη μια χρονιά βλέπουμε την περίεργη κατανομή των κενών της α΄ φάσης, όπου τα αστικά κέντρα σχεδόν απουσιάζουν…. Κι αν αληθεύει ότι ακόμα γίνονται τοποθετήσεις, ακόμα δεν έχουν βγει κενά κ.λπ. μήπως δεν είναι και τόσο «δίκαιη» η ανακοίνωση των πρώτων προσλήψεων; Με το παραμύθι ότι «ήδη έχετε δουλειά» συγχωρούνται τελικά τα πάντα; Και βέβαια η διάκριση μεταξύ των ειδικοτήτων που καλούνται από την αρχή της χρονιάς συνεχίζεται. Όπως άλλωστε συνεχίζεται η παρανομία και ταυτόχρονα ανηθικότητα του Υπουργείου σε σχέση με τους πίνακες και τις προσλήψεις αναπληρωτών της ειδικής αγωγής, οι οποίοι θα κληθούν μετά από εκείνους της γενικής. Τι κι αν η νομοθεσία ορίζει διαφορετικά; Τι κι αν και τα ειδικά σχολεία ανοίγουν και αυτά 11 Σεπτέμβρη, ποιος νοιάζεται…
Η γλώσσα των μαθηματικών είναι αμείλικτη. Στις χιλιάδες πάγιες ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό, που χρόνια τώρα βαφτίζονται λειτουργικά κενά, προστέθηκαν και οι πάνω από 5.000 φετινές συνταξιοδοτήσεις. Με αυτές τις πιστώσεις που εξασφάλισε το Υπουργείο τα κενά δεν πρόκειται να καλυφθούν. Έτσι, λοιπόν, εξηγούνται οι προσπάθειες των διορισμένων Περιφερειακών Διευθυντών για σύμπτυξη τμημάτων, για υποχρεωτικές υπερωριακές αναθέσεις (εν αναμονή αύξησης του διδακτικού ωραρίου που έχει προαποφασισθεί) ακόμη και σε αναπληρωτές, για μετακινήσεις μονίμων σε άλλες περιοχές, η λεγόμενη ανακατανομή των οργανικών θέσεων, εθελοντικές στα λόγια με το πιστόλι στον κρόταφο στην πραγματικότητα.
Τα δε νέα νομοσχέδια για το τεχνολογικό και το γενικό λύκειο που αναμένονται μέσα στην χρονιά με τα νέα αναλυτικά προγράμματα και τις νέες αναθέσεις μαθημάτων, με εκτεταμένες καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων θα οδηγήσουν, σύμφωνα με όσα εντέχνως διαρρέουν και προλειαίνουν το έδαφος, στη δραστική μείωση των κλάδων και των εκπαιδευτικών που εργάζονται στην εκπαίδευση· Μείωση που σημαίνει απόλυση.
Η απογοήτευση και η απαισιοδοξία μπορεί να ξεχειλίζουν, όμως, οφείλουν πια να αντικατασταθούν από οργή και συλλογική αντίδραση και διεκδίκηση όσων μας ανήκουν, αλλά και όσων το ίδιο το δημόσιο σχολείο οφείλει να έχει και να προσφέρει στο σύνολο της κοινωνίας.
 
Copyright 2009 Π.Ε.Α.Ε.. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan