Τετάρτη, 18 Ιουλίου 2012

Εγκύκλιος… Η ζωή μου κύκλους κάνει


Μέσα Ιουλίου δημοσιεύθηκε η «πρόσκληση ενδιαφέροντος υποψηφίων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την ένταξη στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών και τους πίνακες διορισμών σχ. Έτους 2012-2013». Και κάθε χρονιά που περνάει οι λέξεις της παραπάνω διατύπωσης –πρόσκληση ενδιαφέροντος, ένταξη στους πίνακες, διορισμών– ακούγονται όλο και πιο ειρωνικές. Γιατί δε χάσαμε εμείς ποτέ το ενδιαφέρον μας για δουλειά και μάλιστα σε αυτό που θέλαμε και σπουδάσαμε, εσείς έχετε χάσει κάθε αξιοπιστία. Πίνακες, ποιοι πίνακες; Λίστες ονομάτων με τη ζωή μας να υπολογίζεται ως ένας αριθμός κατάταξης. Διορισμοί;;;;! Ούτε σχολιασμός δεν μπορεί να υπάρξει σε αυτή τη λέξη.
Θα μπορούσε, λοιπόν, να πει κανείς ότι οι διαφοροποιήσεις σε σχέση με την προηγούμενη εγκύκλιο δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλες. Διέπεται από τα χαρακτηριστικά της ίδια πολιτικής που τόσο η σημερινή κυβέρνηση όσο και οι προκάτοχοί της εφάρμοσαν πιστά· Τα τερατουργήματα του τελευταίου νόμου και τα αποτελέσματά τους… Αδιοριστία, ελαστική εργασία, εξαθλίωση. Για άλλη μία χρονιά καλούμαστε οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί να κάνουμε τα χαρτιά μας για την κάλυψη των υποτιθέμενων λειτουργικών κενών που κάθε φορά αποδεικνύεται ότι παρόλα τα σωτήρια μέτρα της κατάργησης σχολείων, της αύξηση; των μαθητών, της κατάργησης μαθημάτων κ.λπ., παραμένουν πραγματικά κενά και όχι έκτακτες ανάγκες, όπως συμφέρει την ηγεσία να λέει. Για άλλη μία φορά η περίφημη κατάργηση του θεσμού της ωρομισθίας έρχεται να δώσει τη θέση της στους αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου, κατά τη γνωστή λαϊκή ρήση… «άλλαξε ο μανωλιός και έβαλε τα ρούχα του αλλιώς». Για άλλη μια χρονιά συνεχίζεται το απαράδεκτο τιμωρητικό καθεστώς του διετή αποκλεισμού από τους πίνακες όσων αρνήθηκαν πρόσληψη. Για άλλη μια φορά βασικές λειτουργίες του σχολείο (βλ. παράλληλη στήριξη κ.ο.κ. )περνάνε στο ΕΣΠΑ ως προγράμματα καινοτομίας και όχι ως πάγιες ανάγκες του σχολείου και του μαθητικού πληθυσμού. Η δε προϋπηρεσία παραμένει στο χρονοντούλαπο και οι όποιες φωνές από παράγοντες και ιπποκόμους του Υπουργείου Παιδείας αποδεικνύουν ότι απλώς έφτιαχναν προεκλογικά προφίλ χωρίς καν να αγγίζουν την ουσία του θέματος. Μισθολογικά δε ο καθένας λέει κάθε πέρσι και καλύτερα, όταν το καθεστώς καθυστέρησης πληρωμών ακόμα συνεχίζεται με διάφορες αιτίες και αφορμές, όταν ο μισθός υπολείπεται κατά πολύ των βασικών εξόδων για επιβίωση. Για άλλη μια χρονιά συνωστισμός και χαρτούρα (στην εποχή της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης)  για μία πολυπόθητη θέση… μόνο που αυτό το μια πλέον τείνει από αόριστο άρθρο να γίνει αριθμητικό επίθετο με κυριολεκτική σημασία….
Αν και αντιλαμβανόμαστε πλήρως το γενικό κλίμα έχει σημασία να σταθεί κανείς σε κάποια συγκεκριμένα σημεία της εγκυκλίου
·         «Για τους κλάδους ΠΕ02-Φιλολόγων, ΠΕ03-Πακθματικϊν, ΠΕ04 (ειδικότητες Φυσικών, Χημικών, Βιολόγων και Γεωλόγων), ΠΕ10- Κοινωνιολόγων, ΠΕ12.04 Μηχανολόγων, Ναυπηγών και Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης, ΠΕ12.05- Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, ΠΕ12.06- Ηλεκτρονικών Μηχανικών, Φυσικών ΡαδιοΗλεκτρολόγων, ΠΕ12.08-Χημικών Μηχανικών-Μεταλλειολόγων, κατά τη διάρκεια της τριετίας 2009-2012, διατέθηκαν για διορισμό από τους πίνακες του ΑΣΕΠ (ποσοστό 60%) όλες οι προβλεφθείσες θέσεις. Για το λόγο αυτό και, επειδή οι αντίστοιχες θέσεις για κάλυψη από τον ενιαίο πίνακα διορισμών (ποσοστό 40%) καλυφθήκαν στο σύνολο τους, δεν κα συνταχτεί ενιαίος πίνακας διορισμών με πραγματική προϋπηρεσία στους οικείους κλάδους το σχολικό έτος 2012-2013.».
Τι υπονοούν άραγε; Δε θα γίνουν φέτος καθόλου διορισμοί; Αν γίνουν με ποιον τρόπο θα πραγματοποιηθούν και από ποιους πίνακες; Ποια η τύχη των επιλαχόντων διοριστέων; Πότε θα ανακοινωθεί ο αριθμός των διοριστέων; Κάποιος να μυρίσει τα νύχια του…
  • «β. Σε περίπτωση κατά την οποία ο εκπ/κός προσληφθεί ως αναπληρωτής μειωμένου ωραρίου (από 5 έως 15 διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως): … (ίί) παραμένει διαθέσιμος για πρόσληψη από την Κεντρική Υπηρεσία αποκλειστικά και μόνο ως αναπληρωτής πλήρους ωραρίου στην ίδια περιοχή της ίδιας βαθμίδας εκπ/σης, εφόσον το έχει δηλώσει στην αίτησή του και κατά τη διαδικασία της ροής προγράμματος προσλήψεων προηγείται στη σειρά κατάταξης των υπολοίπων υποψηφίων εκπ/κών.».
Παραβιάζεται, λοιπόν, η σειρά κατάταξης στους πίνακες, αφού δίνεται η δυνατότητα σε εκπαιδευτικούς να προσληφθούν ως αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου σε μια περιοχή και στη συνέχεια, σε επόμενη φάση προσλήψεων, να προσληφθούν κατά προτεραιότητα έναντι άλλων συναδέλφων με περισσότερα μόρια ως πλήρους ωραρίου στην ίδια περιοχή αφού προηγούνται στη σειρά κατάταξης των υπολοίπων υποψηφίων εκπ/κών;;; Ακόμα και αν δεχτούμε ότι πρόκειται για εκφραστικό λάθος, όπως διατείνονται κάποιοι φορείς του Υπουργείου – την ίδια ώρα που όταν τους διαβάζαμε το σημείο αυτό δέχονταν ότι δεν έχουμε άδικο που καταλαβαίναμε άλλο πράγμα– θα θέλαμε μία μεγαλύτερη προσοχή στις διατυπώσεις, αλλά και ένα σαφέστατο ξεκαθάρισμα. Γιατί μόνο εμπιστοσύνη και καλή πίστη στο Υπουργείο δεν μπορούμε να δηλώσουμε…

  • «α. σε περίπτωση διορισμού του/της συζύγου της/του υποψηφίου αναπληρωτή ή/και ωρομίσθιου εκπαιδευτικού ως μόνιμου εκπαιδευτικού κατά τους διορισμούς του σχολικού έτους 2012-2013 είναι δυνατή η υποβολή τροποποιητικής αίτησης των αρχικών προτιμήσεων τοποθέτηση, προκειμένου να συμπεριλάβει και την περιοχή διορισμού του/της συζύγου με τη σειρά που επιθυμεί, εντός δέκα ημερών από τη δημοσίευση σε ΦΕΚ των διορισμών των μονίμων εκπαιδευτικών»
Αρχικά μπορεί να σκεφτεί κανείς ότι πλέον αυτό το υποτιθέμενο ζευγάρι (ο χαρακτηρισμός σχετίζεται κυρίως με την πιθανότητα διορισμού του ενός) πλέον δε θα έχει δύο και τρία σπίτια. Όμως, αναρωτιέται κανείς πως αν π.χ. ξαφνικά υπήρξε κοινωνικό πρόσωπο του Υπουργείου γιατί δεν του επιτρέπει να τροποποιήσει χωρίς περιορισμούς την αρχική του δήλωση, διατηρώντας έναν μεγαλύτερο αριθμό επιλογών όπου θα συμπεριλαμβάνεται πχ κι ο τόπος μόνιμης κατοικίας του ζευγαριού, αλλά τον περιορίζει μόνο στην Περιφερειακή Δ/νση όπου προσελήφθηκε ο/η σύζυγος;

 Σε αυτό το φόντο που χρόνια τώρα δημιουργείται και έχει ενταθεί την τελευταία 2ετία διακυβέρνησης της χώρα από το ΔΝΤ, την τρόικα και τα κόμματα συμμάχους τους, η εκπαίδευση παρακμάζει, όπως παρακμάζει μαζί της η υγεία και κάθε δημόσιο αγαθό. Για χάρη κάποιου χρέους που όχι μόνο δε δημιουργήσαμε, αλλά δεν αναγνωρίζουμε κιόλας ο μαθητικός πληθυσμός καταδικάζεται στην αμάθεια, χιλιάδες εκπαιδευτικοί, όπως άλλωστε και εκατομμύρια εργαζόμενοι, καταδικαζόμαστε στην ανεργία, τη φτώχεια και την ανέχεια. Δε χρωστάμε σε κανέναν, δεν επαναδιαπραγματευόμαστε το παρόν και το μέλλον μας, δεν κουρεύουμε τις επιθυμίες και τα όνειρά μας. Έχουμε καταλάβει ότι δεν πρόκειται για μία απλή μάχη, αλλά για πραγματικό πόλεμο με πολλά μέτωπα. Και δε σκοπεύουμε να παραδοθούμε!

ΥΓ. Προς τον Υπουργό και όποιον συνέταξε την αίτηση σχετικά με το κυτίο 14…
Εγώ επιθυμώ, εσύ πλάκα μου κάνεις;


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
panenadekp@gmail.com, τηλ. επικοινωνίας: 6978286051
 
Copyright 2009 Π.Ε.Α.Ε.. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan